”Functionarea sistemului bancar trebuie sa fie responsabila, deschisa, atenta la consumatori, la utilizatori. De asemenea, informarea corecta si completa a tuturor partilor interesate - fie ca vorbim de consumatori, legislatori, actionari - in legatura cu efectele sau, daca pot spune asa, deficientele unor initiative sau unor propuneri legate de activitatea bancara”, a spus Guvernatorul BNR.
In primul rand bancile trebuie sa-si plateasca decent angajatii, carora sa le poata cere pe urma performanta. Iar asta nu e masurata in volume de vanzari, ci in sfaturi etice si de educatie financiar-bancara. Banii aruncati in vant pentru a face din fiecare roman un bun cunoscator in materie de educatie financiara nu isi vor dovedi repede eficienta.
Se remarca in tot sistemul bancar european un efort concertat indreptat catre recastigarea capitalului de incredere si a echilibrului dintre consumatori si banci. Increderea – am spus-o de multe ori, o repet de cate ori va fi nevoie - in orice relație bilaterala, cum este cea din sistemul bancar, se castiga greu si se poate pierde uneori foarte repede, din varii motive: in cazul nostru, din lipsa unei comunicari eficiente sau lipsa de informare temeinica a consumatorului de produse si servicii bancare, a serviciilor improprii oferite consumatorilor, dar si legat de modul de solutionare a nemultumirilor pe care aceiasi consumatori le pot intampina pe parcursul derularii raporturilor contractuale” , conchide Isarescu.
Daca bancile nu vin in intampinarea acestor situatii, nu este de mirare ca poate aparea o framantare, o preocupare in anumite parti ale societatii, o anumita reactie fata de banci. Iar reprezentantii legislativului sunt ca si obligati sa tina cont de aceste semnale care pot ajunge la ei dinspre societate, a mai adaugat Guvernatorul.