Profitul net al Băncii Transilvania este de 246 milioane lei, iar cel al Grupului Financiar Banca Transilvania, de 267 milioane lei. În primele 3 luni ale acestui an, banca a acordat 36.000 de credite noi clienților retail, IMM şi Corporate.
Horia Ciorcilă, Preşedintele Consiliului de Administrație BT, declară: „
A fost un început de an bun, cu rezultate conform obiectivelor şi aşteptărilor. Datorită perspectivelor dezvoltării economice din România suntem încrezători privind continuarea planurilor ambiţioase de creştere şi consolidare a băncii şi a Grupului BT. Suntem atenți la oportunităţile pieței bancare locale şi investim în digitalizare. Focusul nostru rămâne perfecționarea relației cu clienții, creşterea eficienței şi a valorii de piață a băncii”.
Rezultatele activităţii curente a Băncii Transilvania, la sfârşitul trimestrului I 2017:
•
Profitul net al Băncii Transilvania este de 246 milioane lei, iar cel al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 267 milioane lei;
•
Grupul Banca Transilvania a încheiat trimestul I 2017 cu active de 52,1 miliarde lei, din care 51,9 miliarde lei sunt aferente băncii, creditele nete reprezentând 54% din activele Grupului;
•
Ritmul de creștere a veniturilor din comisioane operaționale: 11,1%;
•
Eficiența operațională BT se păstrează la un nivel confortabil;
•
În perioada ianuarie – martie 2017, la nivel brut, înainte de înregistrarea scoaterilor în afara bilanțului,
creditele BT au crescut cu 3%, pe toate liniile de afaceri;
•
Raportul credite/depozite este de 73% la sfârşitul trimestrului I 2017;
•
Banca a lansat o platformă destinată micilor întreprinzători, BT Mic, întărind interesul băncii pentru încurajarea acestui segment al economiei româneşti. Până acum, BT Mic a avut peste 3.000 de cereri de credit.
•
Peste 820 de mii de clienți folosesc acum internet banking de la Banca Transilvania, iar aproape 300 de mii de clienți accesează prin mobile banking produsele şi serviciile BT;
Programele de susţinere a creşterii veniturilor operaționale ale BT au rămas în atenția top managementului băncii, contribuind la creşterea veniturilor din comisioane şi din tranzacţionare. De asemenea, Banca Transilvania a investit şi investeşte în automatizarea şi digitalizarea proceselor, urmărind oferirea unei experiențe cât mai bune clienților.
Alte informații financiare:
•
Banca Transilvania are un portofoliu de 2,9 milioane carduri, care a generat tranzacții cu aproape 23% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a băncii în funcție de volumul tranzacțiilor cu cardul este de peste 19%. Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 331.000 de carduri de credit.
•
Rata expunerilor neperformante conform EBA este de 9,22% la 31 martie 2017.
•
Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor care formează NPE conform EBA este de 64%.
•
Solvabilitatea băncii, luând în considerare profitul pe trimestrul I 2017, este de 19,3%; fără profit, aceasta este de 18,52%.
•
Banca Transilvania a continuat să se implice în viata comunității şi în prima parte acestui an, acordând aproape 5 milioane de lei unor programe din domenii precum: educație financiară şi antreprenorială, sport, cultură şi cauze sociale.