La un moment dat, pentru o perioadă de timp, orice persoană se poate afla într-o situație financiară dificilă și, de cele mai multe ori, nu știe ce anume trebuie să facă.
O scrisoare de la o companie de management al creanțelor reprezintă un moment bun pentru a acționa. Primirea acestei scrisori este cel mai bun semn care îi arată persoanei cu datorii că nu este prea târziu pentru a-şi rezolva problema financiară pe cale amiabilă.
Primul și cel mai important lucru ce trebuie făcut după primirea scrisorii este
citirea cu atenție a acesteia. În mod obișnuit, notificarea
conține detalii despre suma și valoarea datoriei, data scadentă și contul bancar unde trebuie făcută plata. Scrisoarea mai conține, în cele mai multe cazuri, posibilitățile de plată a datoriei, numărul de telefon și numele persoanei cu care debitorii trebuie să ia legătura pentru a discuta despre problemele pe care le au.
Cel de-al doilea lucru pe care persoana cu datorii trebuie să-l facă este
să ia legătura cu compania de colectare creanțe. Astfel, persoana cu datorii
poate primi sfaturi importante de la un negociator specializat care are experiența necesară, deoarece a întâlnit numeroase situații similare și va pregăti, astfel, un plan bun de plată a datoriilor în rate lunare. O conversație deschisă, în timpul căreia să se evalueze situația financiară actuală, este punctul de pornire pentru încheierea unui angajament de plată. Debitorii trebuie să contacteze companiei de colectare creanțe și să nu accepte sfatul unor persoane care nu sunt în măsură să le ofere o soluție profesionistă, oricât de bine intenționate ar fi.
Trebuie să ținem minte că fiecare zi cu care amânăm contactarea companiei de management al creanțelor face ca lucrurile să devină mai dificile, iar debitul va crește, prin acumularea zilnică a dobânzilor. În timpul conversației purtate cu negociatorii, persoanele cu datorii pot stabili nu numai plata datoriei în rate convenabile, ci şi suma cea mai potrivită pentru bugetul propriu. La final, trebuie să semnăm un angajament de plată și să începem efectuarea plăților.
Această abordare a ajutat numeroase persoane cu datorii să înțeleagă problema pe care o au, să afle, împreună cu negociatorii companiei, soluția convenabilă de plată a datoriei și să găsească resorturile interioare necesare pentru a depăşi o situație dificilă.